Czy było warto? #1/2 - seria Kwiat Paproci

    Hej Wszystkim! Mam nadzieję, że pogoda u Was dopisuje i spędzacie cudownie te wakacje. Koniecznie w komentarzu podzielcie się swoimi planami na wakacje :)  Ja w tym roku nigdzie dalej się nie wybieram, niestety, ale zaczynam od jutra kurs na prawo jazdy, więc nie będzie czasu. Koniecznie trzymajcie kciuki za mnie i wysyłajcie pozytywną energię.
     Dziś post będzie podzielony na 2 części, ponieważ nie chciałam robić postów pojedynczo o każdej książce ani zbiorowo o całej serii.
    Nie ma co przedłużać, zachęcam do dalszego czytania oraz do wyrażenia swojego zdania w komentarzach :)
    Jak już wiecie z tytułu dziś napisze Wam kilka słów od siebie o Serii Kwiat Paproci Katarzyny Bereniki Miszczuka dokładnie o 2 pierwszych częściach.
   Pierwsza część serii to Szeptucha.          Poznajemy główną bohaterkę Gosię, która kończy studia i jedynym krokiem, aby zostać upragnionym lekarzem są roczne praktyki u Szeptuchy. Gosia nie jest zachwycona, ponieważ wierzy w medycyne, a nie w miejscowe wiedźmy, które robią wszystko dla pieniędzy. Za namową mamy i przyjaciółki Sławy wyjeżdża do Bielin. Gosia ze Sławą zatrzymują się w Kielcach przez co ma utrudniony dojazd i już pierwszego dnia ma problem z dotarciem do Szeptuchy. Jednak z pomocą wkracza przystojny Mieszko, który oferuje podwózkę. Gosia jest zachwycona nowo poznany mężczyzną, który uczy się na żerce u Mszczuja, który jest miejscowym żercą (masło maślane). Gosława u Baby Jagi (bo tak właśnie nazywa szeptuchę) uczy się ziołolecznictwa i bardzo szybko zaprzyjaźnia się ze swoją mentorką. Między Gosią, a Mieszkiem rodzi się uczucie, jednak czy Mieszko okaże się odpowiednim mężczyzną dla naszej Gosi i kim tak naprawdę jest? Nasza Gosława Brzózka wcale nie okaże się zwykłym lekarzem z Warszawy, ponieważ ma przed sobą wielkie zadanie, gdzie nawet Słowiańscy Bogowie w których Gosia nie wierzy dadzą o sobie znać.

  W drugiej części pt. Noc Kupały zaczyna się zbliżać czas jej przeznaczenia, jednak to nie jedyny problem, bo Gosia teraz nie wie komu może tak naprawdę wierzyć. Między romans Gosi i Mieszka wkracza dawna znajoma ukochanego. Czy Gosi uda się pokonać dawną i silną miłość do Ote?    Gosia cały czas wpada w tarapaty, z czego z niektórych ledwo wychodzi cało... Czy to przypadek, a może ktoś na nią poluje?  W Noc Kupały wszystko się okaże, jak będzie wyglądało dalsze życie naszej młodej szeptuchy.

    Bardzo długo starałam się, aby móc przeczytać tą serię i się udało! Czy warto było pisać do wydawnictwa? I tu chyba nikogo nie zdziwię, jeśli powiem, że TAK!!!        Kocham tę serię od samego początku, jednak wszystko ma swoje plusy i minusy, chociaż ta seria ma ich niewiele, bo tylko jeden bardzo mały ale jest, jeśli trzeba się do czegoś przyczepić... Mam na myśli dość trudny charakter Gosi, bywa irytujący... Szczególnie w momentach, gdy w grę wchodzą różne choroby i KLESZCZE.

   W tych książkach tyle się dzieje, że ciężko jest opisać jej fenomen bez żadnych spoilerów i trzeba bardzo uważnie dobierać słowa :D
   Bardzo mi się podoba pomysł, z tym, że Polska jest wciąż królestwem rządzonym przez Piastów. Można sobie wyobrazić jak by wyglądał nasz kraj, gdyby nie chrzest. Możemy dużo się dowiedzieć o naszych rodzimych słowiańskich bóstwach o których tak niewiele się uczymy czy słyszymy.
Bardzo mi się podobają postaci wykreowane przez autorkę. Bardzo, bardzo ich polubiłam, już nie mówiąc o Mieszku, który jest wart więcej niż 10 zł i trafił na listę książkowych mężów <3                Pokochałam Babe Jagę i z całego serca chciałabym poznać tak zuch babkę.
    Książki polecam, ponieważ wszystko w nich jest zawarte, bo jest akcja, jest fantastyka, romans i jeszcze można się wiele nauczyć i przy okazji pośmiać. Książki ideał! Nic tylko brać i czytać !!!
    Koniecznie dajcie znać w komentarzach co sądzicie po przeczytaniu, bo strasznie mnie to ciekawi :)
    Za możliwość przeczytania dziękuję wydawnictwu W.A.B oraz Pani Kasi, bo gdyby nie ona to książek by nie było.

Pozdrawiam i życzę dużo słońca :D
D. J Stella 

Komentarze

  1. Lubię książki tej autorki, jednak po tą serię jeszcze nie sięgnęłam. Dam jej szansę za jakiś czas. Pozdrawiam ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie znam tej serii, ani autorki ale chętnie się zapoznam bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z całego serca <3 każdy znajdzie w niej coś dla siebie :)

      Usuń
  3. „Szeptucha” czeka dopiero na mnie na półce ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że szybko się za nią zabierzesz, bo mieć tak super książę na półce i nie czytać to błąd ;) konieczie daj znać po przeczytaniu

      Usuń
  4. Uwielbiam autorkę, ale za tą serią nie przepadam. Moim zdaniem Pani Kasia napisała lepsze książki, więc do "Kwiatu Paproci" wracać nie zamierzam.

    Pozdrawiam cieplutko,
    Martynapiorowieczne.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że Ci się nie spodobała jednak każdy jest inny, więc szanuję. Cieszę się, że napisałaś :)

      Usuń
  5. Bardzo zachęcający opis :) wezmę teraz na urlop do poczytania 😊

    OdpowiedzUsuń
  6. Niestety nie miałam okazji zapoznać się z tą serią, jednak słyszałam same pozytywne opinie na jej temat ;)

    OdpowiedzUsuń
  7. Książka z opisy wydaję się fajna :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro zaciekawiła to teraz nic tylko brać i czytać i jeszcze raz czytać :)

      Usuń
  8. Ostatnio zastanawiałam się właśnie czy nie zamówić Szeptuchy, ale jakoś zrezygnowałam i teraz żałuję! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Konieczie zamów, a jak nie to poleci największy foch cytując Anitę z kanału bookreviewsbyanita :'D oczywiście żartuję, jednak książkę dalej będę polecać z całego serca
      Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty