Wywiad z Moniką Kamińską

Hej wszystkim! Serdecznie zapraszam na wywiad z Moniką Kamińską, wspaniałą osobą, która jest w trakcie wydawania swojej debiutanckiej bajki dla dzieci pt.Kuku i historia pępka. Zapraszam do dalszego czytania:)

1.Jakiego gatunku lubisz czytać książki?
Jednego ulubionego gatunku czy autora raczej nie mam. Lubię fantastykę, realizm magiczny i większość książek wrzuconych do wielkiego wora "literatura piękna". Ostatnio zaczęłam też wracać do książek dla dzieci i są takie, które nadal czytam z przyjemnością. 
2.Czyli ulubionej książki nie masz ?
Na jedną konkretną ciężko byłoby mi się zdecydować. No i zależy pod jakim względem miałaby być najlepsza. Takich rankingów ulubionych książek pod różnym względem mogłabym ułożyć kilka ;) Za dużo jest dobrych książek, żeby wybrać tylko jedną, dwie czy trzy. 
3.A jaka Ci przychodzi pierwsza na myśl ?
Przez te kilka minut gdy zadałaś to pytanie już pojawiło mi się w głowie kilka: Atlas zbuntowany, Imię wiatru, Kamień na kamieniu, Oberki do końca świata, Piaskowa góra i Chmurdalia...Dużo mogłabym jeszcze wymienić.
4.Może łatwiej będzie Ci wybrać książkę z dzieciństwa, jaką książkę najlepiej wspominasz?
Z dzieciństwa przebijają się chyba najbardziej Ronja córka zbójnika i Harry Potter. Jestem z pokolenia, które rosło razem z tą serią i to było świetne. Obie te pozycje nadal lubię czytać. 
5.A jaką jesteś osobą?
To ciężkie pytanie, samemu trudno się określić tak, żeby to było bliskie prawdy. Chyba jestem nieśmiała i spokojna. Chociaż jak czasem patrzę wstecz to zastanawiam się, czy ja rzeczywiście to zrobiłam? Przecież to kompletnie nie w moim stylu :) 
6.Od dawna piszesz ? Jak to się zaczęło?
Chyba odkąd nauczyłam się pisać. A wcześniej zamiast pisać opowiadałam. Prześladuje mnie to od dawna i zawsze z lepszym lub gorszym skutkiem (częściej z gorszym) coś próbowałam pisać. Moi rodzice mają nawet nagranie, jak w wieku koło 4 lat opowiadam kompletnie pozbawioną sensu i zawiłą bajkę o latającym domu :) 
7.Teraz jednak z lepszym skutkiem, bo napisałaś bajkę pt. "Kuku i historia pępka", która jest twoim debiutem i wkrótce zostanie wydana. Dlaczego zdecydowałaś się napisanie bajki?
Z trzech bardzo prozaicznych powodów: po pierwsze jako mama małych dzieci jestem zawalona dziecięcą literaturą więc i na pisaniu jakoś to się odbiło. Po drugie chcę żeby moje dzieci miały pod dostatkiem fajnych książek i piszę to, czego lubią słuchać. A trzeci powód jest bardzo prozaiczny - na napisanie 400 stronicowej powieści nie mam aktualnie czasu. Napisanie książki dla dzieci jest dla mnie w tej chwili bardziej realne. 
8. Skąd pomysł na "Kuku i historia pępka" ?
Kiedyś na forum ktoś napisał, że ludzie nie wiedzą czym jest pępek. A pępek to taka piękna część naszego ciała, że chciałam żeby nawet dzieci wiedziały skąd się wziął. 
9. Skąd jeszcze czerpiesz inspiracje i w jakim miejscu najlepiej Ci się piszę ?
Najlepsze pomysły przychodzą niespodziewanie. Jakiś napis zobaczony gdzieś przypadkiem, rysunek film i nagle olśnienie - lecę zapisać pomysł żeby nie uciekł. Co do miejsca to pewnie najlepiej by mi się pisało w jakimś przytulnym i cichym pokoju, siedząc przy biurku na wygodnym fotelu. Ale rzeczywistość taka różowa nie jest i trzeba radzić sobie jak się da. Najczęściej piszę tam, gdzie akurat uda mi się w spokoju położyć komputer. Czasem się nie da i piszę na telefonie, chodząc z córką w chuście i usypiając ją na drzemkę. Jak jest pomysł, to piszę gdzie i kiedy się da, zanim ucieknie. 
10.Dla ciebie pisanie książek to praca czy bardziej hobby ?
W tym momencie bardziej hobby. Robię to, bo lubię, nie ważne czy ktoś to wyda, czy nie. Piszę, bo lubię, chcę i w pewnym sensie muszę. To dla mnie rodzaj odpoczynku. Jeśli któregoś dnia będę mogła nazwać to też swoją pracą, uznam, że mam życie idealne. 
11.Czy zamierzasz napisać książkę w innym gatunku?
Zaczęłam planować książkę dla dorosłych, napisałam kilka scen, ale ona musi poczekać na lepsze czasy. To jeszcze nie ten moment, żeby pisać powieści. Na razie skupiam się na książkach dla dzieci. 
12.Czyli pracujesz nad nową książką?
Nad kilkoma dla dzieci, w zasadzie są już gotowe. Został tylko ostatni szlif i redakcja. Pomysły na kolejne też są, ale na razie są na etapie planowania. 
13.Możesz coś zdradzić o którejś z książek?
Dwie to kolejne bajki o Kuku. Kolejna jest dla trochę starszych dzieci. Czai się w niej tajemnica ukryta na złowrogim strychu. To książka, która, mam nadzieję, będzie miała fajny klimat i w głowie dzieci pojawi się to odwieczne "muszę wiedzieć, co będzie dalej". 
14.Co chciałabyś powiedzieć osobą, które chcą napisać własną książkę?
Żeby nie brały się od razu za książkę. Lepiej zacząć od opowiadań, wyrobić styl, nauczyć się pisać historie od początku do końca. Potem można brać się za książkę. To właśnie ta pułapka, w którą wpadają wszyscy - marzenie, żeby napisać książkę. Bierzemy się za coś, czego nie potrafimy zrobić, a to zniechęca. Lepiej brać się za pisanie powoli, a dobrze niż naskrobać książkę, której potem nie da się przeczytać. 
Serdecznie dziękuję za wspólną rozmowę i poświęcony czas. Życzę Ci wspaniałych pomysłów na książki i dużych sukcesów, abyś miała rzeszę czytelników, którzy będą chętnie wracać do twoich historii, a także żeby Cię wspierali najbliżsi, bo jesteś fantastyczną osobą i bardzo się ciszę, że mogłam Cię poznać i mam nadzieję, że jeszcze będziemy miały okazję wspólnie porozmawiać i spotkać się w kolejce czekając na twój wpis do książki, tego Ci życzę z całego serca.


Mam nadzieję, że wywiad się spodoba i zachęcam do śledzenia dokonać Moniki i jak już wyda swoją książkę to kupicie młodszej siostrze, bratu, córce, synkowi czy tam kuzynce, bo wiem, że będzie warto i za kilkanaście lat będą dobrze o niej wspominać. Bardzo Wam dziękuję i jeszcze zachęcam do Obserwowania i wpadajcie na INSTAGRAMA - D.J Stella 
     Całusy i do następnego :) 

Komentarze

  1. Bardzo fajnie czytało się ten wywiad no i czekam na książkę

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawe odpowiedzi jak i cały wywiad :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo ciekawy wywiad, z chęcią sięgnę po tą książeczkę i poczytam córeczce :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie znałem tej autorki ,a w wywiadzie bardzo ciekawa osoba , z chęcią się zapoznam w zimowe wieczory :)
    zapraszam www.justine-r.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam czytać takie wywiady ma blogach :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że będę miała możliwość na więcej takich wywiadów.

      Usuń
  6. Ciekawy wywiad :) czekamy z synem na ksiazke :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ah, chciałabym też być autorką i żeby ktoś ze mną taki dobry wywiad przeprowadził :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję. Jeśli chcesz zostać autorką to nic temu nie stoi na przeszkodzie, trzymam kciuki

      Usuń
  8. Fajny wywiad :) Choć książki nie miałabym komu podarować :D
    PS. do śledzenia dokonać Moniki - wkradła się literówka :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szkoda, że u mnie w rodzinie wszystkie dzieciaki już powyrastały i nie ma komu robić takich prezentów... za to wywiad przeczytałam z przyjemnością :)

    Pozdrawiam,
    Ewelina z Gry w Bibliotece

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Skoro dzieciaki już duże to za niedługo będą swoje mieć i wtedy prezenty można robić 😊 wpadnę napewno, pozdrawiam

      Usuń
  10. Świetnie czytało mi się ten wywiad i sama nabrałam ochoty, by przeczytać historię o pępku :D

    Buziaki,
    ksiazkowezamieszanie.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak tylko zostanie wydana to mój kuzyn ma ją jako pierwszy. Pozdrawiam

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty